Aquest cap de setmana s’ha celebrat a València, l’Alcora i Pedralba la XXIII Assemblea de Cronistes del Regne de València.
Els cronistes valencians han tingut una important cita aquest cap de setmana. La ciutat de València, l’Alcora i Pedralba han acollit la XXIII Assemblea de Cronistes del Regne de València, una trobada d’intercanvi de treballs i iniciatives i de companyonia.
Enguany, les ponències han posat l’accent en la guerra de les Germanies i en les catàstrofes naturals, en record dels quaranta anys de les inundacions a la Ribera.
Amb aquesta trobada, la primera celebració de la qual es remunta al 1956, també es vol reivindicar la figura del cronista local, professionals que investiguen i divulguen sobre la història, les tradicions i els fets que marquen la vida de cada dia en tots els plans: l’oficial, la festiva i també l’econòmica i política. Una figura necessària per a conéixer la identitat dels pobles i que la seua història no caiga en l’oblit.
PER ESCOLTAR EL VIDEO POLSA EN LA FONT D’ESTA NOTICIA